יום חמישי, 25 באפריל 2013



ארוחה משפחתית ...לא מה שחשבתם !



פנו אלינו לא מעט משפחות לטיפול ששיתפו אותנו בכך כי אין הם נוהגים לערוך ארוחה משפחתית במשך השבוע למעט יום שישי וגם לא באופן קבוע.


המלצתנו היא לאמץ את הארוחה המשפחתית בחום ! לכך מספר סיבות חיוביות ומגוונות. ארוחה משפחתית מהווה זמן איכות עם הילדים ותורמת לאווירה חיובית ומשתפת בבית אך לא רק ,היא גם תורמת לעצמאות אצל הילדים ומתרגלת איפוק ודחיית סיפוקים.


כעת אתם בטח שואלים באיזה אופן בדיוק? אז נסביר . במידה וילדיכם סרבני ארוחת ערב או לאו דווקא סרבנים אך נוהגים לאכול את ארוחתם מול הטלוויזיה ללא תקשורת מיוחדת עמכם למעט , " אימא ... תביאי לי שוקו " או " אבא אני רעב , בא לי משהו לאכול" ואתם כהורים ממושמעים מביאים את מזונם ליעד חפצם.( מול הטלוויזיה או במקום אחר שהוא אינו שולחן האוכל)הנכם מפספסים הזדמנויות פז לתרגול התנהגות נאותה ונעימה מצד ילדיכם וכן זמן כיפי עם הילדים.

על מנת ליצור זמן ארוחת ערב נעים ומועיל ארוחת הערב צריכה להתנהל באופן הבא:

במידה וילדכם באופן כללי נוטים לסרב לארוחת הערב ניתן גם לשלב את ילדכם בהכנת ארוחת הערב עצמה למשל, " מתוק אתה יכול לעזור לי לערוך את השולחן ? או לשטוף את הירקות "(בחרו בקשה קלה שהסיכוי להיענות מצדם גבוהה). ולאחר היענותם לבקשותיכם החמיאו להם על הנכונות ("כל הכבוד , איך את\ה עוזר\ת לי .. נשיקה חיבוק ") ואז קראו להם לשבת לאכול. כאן אנו מקנים לילדינו עצמאות , שיתופיות ותרומה במטלות הבית וכבונוס אנו מפחיתים את סירובם לגשת אל שולחן האוכל ולאכול.

הכינו את ילדיכם 5 דקות לפני זמן ארוחת הערב כי : "עוד 5 דקות אוכלים ארוחת ערב וכל המסכים נכבים (מחשב , טלוויזיה , איי-פד וכל שאר מסיחי הדעת למיניהם...) וניגשים לשולחן האוכל" . לאחר 5 דקות כבו את המסכים בבית או סיימו את המשחק שהילדים עסוקים בו וקראו לילדים לאכול.


לאחר מכן בזמן הארוחה השקטה (ללא רעש ממסכים ), אכלו ונהלו שיחה עם ילדיכם למשל, "באיזה משחק כיפי שיחקתם היום בגן או מה עשיתם אצל החבר\ה היום ? " וכד' שיחה זו אמורה להתנהל בצורה מסודרת . כלומר ,כל אחד בתורו ללא התפרצות אחד לדברי השני . כך תוכלו לתרגל עם ילדיכם איפוק ודחיית סיפוקים ועל מנת לחזק נקודה זו הקפידו שזמן ארוחת הערב יהיה עד לסיומה כלומר, כולם יושבים עד תום הארוחה .


בתום ארוחת הערב שבחו את ילדכם על ארוחת ערב נעימה ועל שיתוף הפעולה (" איזה כיף היה לאכול אתכם חמודים ") וכמו כן ניתן להוסיף פרס , קינוח לבחירתכם .

לסיכום , ארוחת הערב היא הזדמנות שלכם הורים יקרים לתרגל עם ילדכם עצמאות שיתוף פעולה ואיפוק ודחיית סיפוקים וכמו כן , ליהנות מזמן הארוחה מאשר לתפקד כמגישי מזון נאמנים .

בתאבון


ה.י.ל.ה למשפחה
הכוונה , ייעוץ ליווי והעצמה הורית ומשפחתית.  
שני לוי  והילה עדני  


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה